Πώς να διαλέξεις τον κατάλληλο συνεργάτη για σένα

9 Μυστικά και Παγίδες

Οι καλές συνεργασίες είναι τεράστιο κεφάλαιο και, εν πολλοίς, υπεύθυνες κι υπαίτιες για την επιτυχία ή όχι μιας επιχείρησης. Στην ίδια βάση λειτουργεί και η επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει την κατασκευή, αναβάθμιση ή το consulting της εταιρείας σου, καθώς και η πλατφόρμα cms και crm που θα εμπιστευτείς για τις καθημερινές εργασίες σου.

Οι συμβουλές και η καθοδήγηση που θα λάβεις και που επηρεάζουν όλη σου τη στρατηγική, κρίσιμες αποφάσεις αλλά και το μπάτζετ σου, οφείλουν να είναι δοκιμασμένες, υπεύθυνες, επιλεγμένες ειδικά για εσένα και τις ανάγκες σου. Οποιοδήποτε λάθος δύναται να στοιχίσει όχι μόνο σε καθυστέρηση επίτευξη στόχων αλλά γενικότερα σε εξάντληση χρόνου και χρήματος. Οι δικές μας συμβουλές για το με ποια κριτήρια να επιλέξεις τον κατάλληλο και πιο ταιριαστό συνεργάτη, είτε πρόκειται για εταιρεία είτε για πλατφόρμα/πρόγραμμα, προκύπτουν από τα δικά μας λάθη και τα διδάγματα που αποκομίσαμε από την εμπειρία, τις ευκαιρίες που δώσαμε και λάβαμε.

  1. Ο παράγων «χημεία» είναι εξαιρετικά σημαντικός στις λογής διαπροσωπικές σχέσεις και -ναι- ακόμη και στις επαγγελματικές. Το να μπορείς να επικοινωνήσεις, να γίνεις αντιληπτός, να μιλήσεις στο ίδιο μήκος κύματος με την ομάδα που θα συνεργαστείς, θα φανεί οπωσδήποτε στο τελικό αποτέλεσμα, στο ίδιο το έργο που θα λάβεις.
  2. Ίσως είναι αυτονόητο για εμάς, όμως η εχεμύθεια προς όσες πληροφορίες λάβει η συνεργαζόμενη ομάδα είναι κάτι που πρέπει να τονιστεί από την αρχή και να προσυμφωνηθεί. Η ομάδα που θα επιλέξεις ίσως έχει πελάτη -τώρα ή στο μέλλον- ανταγωνιστή σου και θα ήταν εξαιρετικά δυσάρεστο να αποκαλυφθούν τα μυστικά σου, τα ευαίσθητα ή τρωτά σου σημεία, ο τρόπος που δουλεύεις. Αντιστρόφως, είναι πολύτιμο το να υπάρχει εμπιστοσύνη σε όλα τα βήματα της συνεργασίας.
  3. Η αμεσότητα στην επικοινωνία είναι επίσης ένα εκτιμητέο χαρακτηριστικό. Συχνά, τα μεγάλα γραφεία αργούν να απαντήσουν σε ένα email ή να επιστρέψουν την κλήση σου και αυτό, κατανοητά, δημιουργεί αγκάθια στην επαφή. Έχεις προτεραιότητα, ως πελάτης, και το γραφείο με το οποίο συνεργάζεσαι οφείλει να σε αντιμετωπίζει ως τέτοια.
  4. Ο πραγματικός επαγγελματίας δεν φοβάται να απαντήσει στις ερωτήσεις σου και δεν θα σε αποφύγει, ούτε θα σε φορτώσει με βαρύγδουπες ορολογίες για να σε μπερδέψει ή παραπλανήσει. Τουναντίον είναι δεκτικός. Συνεπώς σε ενθαρρύνουμε να διατυπώσεις με θάρρος και πάθος τις απορίες σου και να είσαι σίγουρος ότι από εμάς θα έχεις ξεκάθαρες απαντήσεις.
  5. Σχέση κόστους-ποιότητας ή αλλιώς, πόσο αξίζει να πληρώσεις για Υπηρεσίες Τεχνολογίας. Κάθε agency, προγραμματιστής, developer, κειμενογράφος, διαφημιστική εταιρεία κλπ. διατηρεί τον δικό της τιμοκατάλογο και χρεώνει ό,τι θέλει, φαινομενικά. Είναι σημαντικό στην τελική σου επιλογή συνεργάτη, σε σχέση με το κόστος, να προσμετρήσεις την εμπειρία του γραφείου αλλά και το κατά πόσο το εργαλείο, η πλατφόρμα ή το σάιτ που αγοράζεις εξυπηρετεί τις ανάγκες σου και θα σε διευκολύνει μελλοντικά. Συνεπώς εάν μια πλατφόρμα σε έχει πείσει ή προβάλλει ευκολίες χρήσης και χαρακτηριστικά που θεωρείς ότι τα χρειάζεσαι και θα αυξήσουν τις πωλήσεις, το πελατολόγιο, το εμπορικό σου προφίλ, τότε ορθώς το ένστικτό σου λέει «εδώ είσαι!».
  6. Τιμιότητα και σοβαρότητα. Δύο σημεία που συχνά «πονάνε». Κυρίως η τιμιότητα. Τι θέλουμε πούμε: Συχνά τα γραφεία δεν λένε (όλη) την αλήθεια στον πελάτη, φοβούμενα μήπως τον δυσαρεστήσουν. Έτσι έχουμε από τη μία ένα γραφείο που έχει αποκρύψει πράγματα και από τη άλλη έναν «εξαπατημένο» πελάτη ο οποίος νομίζει ότι έχουν εισακουστεί οι ανάγκες του. Από εμάς θα ακούσεις μόνο αλήθειες, ακόμη κι αν είναι άβολες ή δεν σε βολεύουν. Εάν κάτι πρέπει να γίνει αλλιώς, εάν μία απόφασή σου είναι λανθασμένη ή επιδέχεται βελτίωσης, εφόσον άπτεται των ευθυνών μας θα σου το πούμε.
  7. Απαίτησε λύσεις για εσένα, ειδικά. Μην συμβιβαστείς με οτιδήποτε λιγότερο. Ειδικότερα εάν νιώσεις ότι κάποιο γραφείο προσπαθεί να σου «πλασάρει» κάτι έτοιμο, που δεν σε πείθει ή ότι σε βάζει σε ένα καλούπι και μια στρατηγική μάρκετινγκ που δεν ταιριάζει με τις συνθήκες, τις συνισταμένες και τις αξίες της εταιρείας σου, ζήτα διαφορετική προσέγγιση και εξατομικευμένες προτάσεις. Επειδή μία ομάδα έχει ήδη έτοιμο ένα προϊόν που χρησιμοποίησε αλλού, δεν σημαίνει ότι κατ’ανάγκη κάνει και για σένα..
  8. Ο Χρόνος είναι πολύτιμος αλλά και αμοιβαίος. Σαφέστατα πρέπει να υπάρχει σεβασμός και όρια προς τον χρόνο του επαγγελματία -και των δύο σας-, όμως την ίδια ώρα ο χρόνος σε μια συνεργασία είναι αμοιβαία, κοινή «γλώσσα» και πρέπει να δίνεται. Ο χρόνος που σου αφιερώνει μία ομάδα, εφόσον βεβαίως η απαίτηση ή επιμονή σου δεν ξεπερνούν τα λογικά πλαίσια, είναι ευπρόσδεκτος και δείχνει συχνά το πόσο τιμά τη συνεργασία σας.
  9. Σύμπνοια και υποστήριξη στο όραμά σου! Είναι πολύ αποκαλυπτικό και όμορφο όταν συναντάς επαγγελματίες που «νιώθουν», συμμερίζονται και συντονίζονται με το όραμά σου. Όταν αισθάνεσαι ότι δεν είσαι μόνος εκεί έξω και δεν αγκομαχάς για να «πείσεις» για το τι θέλεις να πετύχεις και πώς έχεις «δει» τελικά το έργο. Ας χτίσουμε μαζί, λοιπόν!