Οδηγός SEO

8 συνήθη λάθη που καταρρακώνουν την απόδοση -βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα- ενός σάιτ ή μιας SEO καμπάνιας

Αν δεν είναι η πρώτη σου φορά που φτιάχνεις σάιτ, ξέρεις εν μέρει ποιες… κακοτοπιές πρέπει να αποφύγεις. Αν όμως είσαι πρωτάρης στον χώρο αλλά κι αν απλώς θέλεις να ενημερωθείς από τους καλύτερους ώστε να φτιάξεις ένα δυνατό σάιτ με την πρώτη, «αναίμακτα», τότε είσαι στο σωστό σημείο. Ακολουθεί πολύ ψαγμένος Οδηγός που θα σε βοηθήσει να πάρεις τις σωστές αποφάσεις και να διαχειριστείς ανθρώπινο δυναμικό, στόχους, χρήμα με τον πλέον αποδοτικό τρόπο, ώστε η ιστοσελίδα που θέλεις να αποκτήσεις να φτιαχτεί με ψυχραιμία, αφοσίωση και με το λιγότερο δυνατόν άγχος.

Όλα αυτά τα χρόνια έχουμε συναντήσει ουκ ολίγες φορές πελάτες που έχουν έρθει σε εμάς ήδη «καμένοι», με κακές εμπειρίες από άλλα γραφεία και έχοντας σχηματίσει την εντύπωση ότι το να φτιάξεις σάιτ είναι σωστός πονοκέφαλος. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει και είμαστε, ίσως, από τους λίγους που υποστηρίζουμε ότι το να φτιάξεις το δικό σου σάιτ -με την βοήθεια των ειδικών φυσικά-, τα δικά σου κείμενα, γραφιστικά, το δικό σου Μάρκετινγκ πλάνο, μπορεί να αποδειχτεί μια διασκεδαστική εμπειρία που θα σε μάθει πράγματα στην πορεία και θα διευρύνει τις γνώσεις σου συνάμα. Αρκεί να εμπιστευτείς τους σωστούς επαγγελματίες για τις παραπάνω υπηρεσίες (κειμενογραφίας, γραφιστικής, συμβουλών, κατασκευής ή αναβάθμισης σάιτ), να επιδείξεις ψυχραιμία, υπομονή και να παραμείνεις προσγειωμένος και εστιασμένος στους στόχους σου.

Ακολουθούν 7 συνήθη λάθη που κάνουν αρκετοί πελάτες, στη βιασύνη τους να αποκτήσουν σάιτ, να το «ντύσουν» κειμενογραφικά και γραφιστικά, να τρέξουν καμπάνιες, και να πετύχουν online:

έλλειψη πόρων:

Για να στηθεί σωστά από την αρχή μία ιστοσελίδα και να μην χρειάζεται αργότερα να «μπαλώσεις» τρύπες που σίγουρα θα αποδειχτούν χρονοβόρες αλλά και κοστοβόρες, θα πρέπει να διαθέτεις τους κατάλληλους πόρους. Ήτοι ανθρώπινο δυναμικό, μπάτζετ, εργαλεία και δεδομένα. Αυτοί οι 4 παράγοντες είναι καθοριστικοί και θα σε βοηθήσουν πολύ πιο άμεσα και δίχως σκαμπανεβάσματα να φτάσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα ή το ψηφιακό σου σπίτι σε ένα καλό σημείο με κατεύθυνση μόνο μπροστά και πάνω. Είναι προτιμότερο να συλλέξεις τα παραπάνω στοιχεία και να απευθυνθείς σε ένα γραφείο όταν θα είσαι έτοιμος, παρά να ξεκινήσεις -όπως συμβαίνει δυστυχώς συχνά- με τη λογική «κάνω ένα μικρό σάιτ τώρα και θα το φτιάξω αργότερα σωστά». Οι πιθανότητες να επανέλθεις στην ιστοσελίδα σου και να την στήσεις όπως πρέπει είναι μηδαμινές. Κι αν αυτό συμβεί τελικά, θα έχεις διπλοπληρώσει όλες τις υπηρεσίες. Διότι δεν θα αλλάξει απλώς το εικαστικό ή κάποια buttons, αλλά θα εμπλουτιστεί το Μενού, το στήσιμο, η δομή και τα ίδια τα κείμενα, τα βίντεο και οι φωτογραφίες που θα χρησιμοποιήσεις.

συγκεχυμένοι στόχοι

10 στα 10 σάιτ που αποτυγχάνουν όσον αφορά την επίτευξη μιας SEO καμπάνιας, έχουν ξεχάσει να θέσουν ξεκάθαρους στόχους. Η στόχευση, η αποφασιστικότητα, το τελικό ζητούμενο και η γνώση είναι σημαντικοί παράγοντες που δεν πρέπει να παραβλεφθούν. Τα πάντα παίζουν τον ρόλο τους: το περιεχόμενο που θα επιλέξεις, τα meta, η προώθηση στα διάφορα κανάλια, όλα τους πρέπει να έχουν ξεκάθαρο τελικό σκοπό, διαφορετικά κινδυνεύεις να σπαταλήσεις ενέργεια και χρήμα ίσως και με καταστροφικές συνέπειες.

λανθασμένη κατανόηση των αποτελεσμάτων στις Μηχανές Αναζήτησης

Έφτιαξες με κόπο και υπομονή το σάιτ σου και φυσικά τώρα είσαι αγχωμένος για τα αποτελέσματα που θα δώσει στην κατάταξη των όρων που σε αφορούν. Το να ψάχνεις καθημερινά τον εαυτό σου στην google δεν βοηθά. Είναι λιγάκι σα να ζυγίζεσαι επί καθημερινής βάσης. Οι διαιτολόγοι δεν το συνιστούν, ούτε κι εμείς. Είναι σημαντικό, πέραν αυτού, να κατανοήσεις τι σημαίνουν τα αποτελέσματα που επιστρέφονται από τις μηχανές αναζήτησης ώστε να μην αποθαρρυνθείς αδίκως. Ψάχνοντας ένα όρο στην google ή λέξεις-κλειδιά που άπτονται του κλάδου σου, είναι σημαντικό να θυμάσαι πως τα πρώτα αποτελέσματα ανήκουν στις πληρωμένες διαφημίσεις και όχι στα οργανικά αποτελέσματα της search engine. Άρα πρακτικά δεν μιλάμε καν για αποτελέσματα και ουδεμία σχέση έχουν με τις επιδόσεις της ιστοσελίδας σου. Συχνά τα αποτελέσματα που ακολουθούν τις διαφημίσεις σχετίζονται με επιλογή της ίδιας της google που πάλι δεν σημαίνει ότι είναι όντως ανταγωνιστές σου. Συνεπώς είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου σε αυτό το «παιχνίδι» των αποτελεσμάτων και να εστιάσεις στην μακροπρόθεσμη καθιέρωσή σου στον χώρο αλλά και στις λέξεις-κλειδιά που σου φέρνουν καλή πελατεία. Γιατί ναι, υπάρχουν και οι λεγόμενοι «όροι-σκουπίδια»…

ανυπομονησία κι απαίτηση για άμεση εκπλήρωση στόχων

Και πάλι όπως στη δίαιτα, έτσι και στην εκπλήρωση στόχων χρειάζεται η νηφαλιότητα, η υπομονή κι επιμονή. Ο πραγματικός όρος που αποδίδει στις μηχανές αναζήτησης σχετίζεται με την παλαιότητα μιας ιστοσελίδας, με τον ανταγωνισμό και άλλα δεδομένα. Εάν για παράδειγμα δραστηριοποιείσαι στο πάρκινγκ αεροδρομίου και έχεις μόλις «ανοίξει» σχετικό online κατάστημα υπηρεσιών, δεν μπορεί να περιμένεις εν μία νυκτί να περάσεις τους συναδέλφους σου που προηγούνται κάποιους μήνες ή και χρόνια. Με ένα καλοστημένο σάιτ, όμως, με συνεχή βελτίωση των όρων και των κειμένων σου, με εμπλουτισμό αυτών, με συνεχή παρουσία διαδικτυακά (social media π.χ.), στο τέλος πράγματι θα κατορθώσεις να προσπεράσεις τον ανταγωνισμό σου και να «βγεις» μπροστά.

από τα πολλά στα… πολλά;

Κάθε νέο ψηφιακό δημιούργημα θέλει τον χρόνο του όπως και την στόχευση από τα πολλά στα λίγα, στα εξειδικευμένα. Δεν μπορείς μονίμως να στοχεύεις σε ένα ευρύ κοινό για παράδειγμα. Συνεπώς ξεκινάς με διάφορες ενέργειες, ευρείας απήχησης, για να καταλήξεις όμως σιγά-σιγά στη στόχευση, στο segmentation και την εκάστοτε ουσία της δράσης σου.

ασύνδετες αποφάσεις κι ενέργειες σε σχέση με το συνολικό Μάρκετινγκ

Είναι σημαντικό εάν τρέχεις συντονισμένα διάφορες μάρκετινγκ ενέργειες που αφορούν στην προώθηση του σάιτ σου να βλέπεις τη συνολική εικόνα και όχι μεμονωμένα κάθε δράση, αποκομμένα. Το μάρκετινγκ πλάνο σου οφείλει να έχει ομοιογένεια, κοινή γλώσσα, να λέει μια ιστορία που να είναι σχετική με το κοινό που θέλεις να προσελκύσεις. Όλα τα κανάλια που χρησιμοποιείς στο promotion σου πρέπει να συνδέονται, σε λογική, και στο τέλος όλες σου οι ενέργειες να δημιουργούν ένα δάσος ζηλευτό που να τραβά την προσοχή δίχως παραφωνίες. Δες το δάσος όχι τα δέντρα!

κακές συνεργασίες!

όλοι τις έχουμε βιώσει και γνωρίζουμε πόσο καταστροφικές μπορούν να αποδειχτούν. Επίλεξε τις μάχες σου, επίλεξε τους συνεργάτες σου και μην αφήσεις κανέναν να σε απομακρύνει από το αρχικό σου όραμα.

δεν είναι όλοι οι πελάτες... πελάτες σου!

Τέλος, μην υποθέτεις ότι κάθε επισκέπτης του σάιτ σου θα γίνει και πελάτης σου. Επίλεξε ρεαλιστικά το κοινό σου, σε κάθε στάδιο της όλης διαδικασίας. Συχνά είναι προτιμότερο ένα μικρότερο αλλά πιο πιστό κοινό από ένα πιο ευρύ και άπιστο.